Ugrás a fő tartalomra

A művészet lépcsőfok egy jobb világ felé.

  Március 1.-én voltunk Budapesten a Nemzeti Galériában. 
Munkácsy Mihály Krisztus Trilógiáját néztük meg.
  Köztudott, hogy képeit aszfaltos alapozással készítette, amely segített a sötét háttér színharmóniájának megteremtésében.
Ennek hátránya is volt, hogy az aszfaltban lejátszódó kémia változások lassan megfeketítették a képeit.
Ez a Siralomház-on is teljes mértékben látszódott ennek ellenére nekem ez a kedvenc képem tőle. Róla is olvastam el egy könyvet, hogy tisztában legyek vele milyen ember volt.
Az tetszett benne, hogy ragaszkodott a saját festés módjához akkor is, ha a képei sínylették meg későbbre és nem érdekelte a többi ember véleménye, ha más stílusban festett volna sokkal több elismerése lenne világ szerte. 
Annál maradt, amit szeretett makacsan nem kötött kompromisszumokat.
Szerintem ez az igazi művészek tulajdonsága és büszke vagyok rá.
Ezt megcáfolandó viszont, hogy felesége lett De Marches báró özvegye és belekényszerítette erőltetett szalonképek festésébe, hogy gazdagabbak legyenek.
Összegezve, ha ezek a képek nem lennének nem tudnánk annyi mindent a felsőbb rétegek akkori mindennapjairól, nem tudnánk elképzelni, megköszönhetjük a feleségének ezt, de akkor is pénzhajhász nő volt de ezek alapján Munkácsy megtett érte mindent és szerette. Nekem az volt furcsa, hogy a bécsi Kunsthistorisches Museum mennyezet képe is ki volt rakva, de nem lehetett odamenni elvolt zárva pedig szívesen megnéztem volna azt is.
   Munkácsy inkább porté festő volt de Paál László barátja hatására tájképeket is festett.
Paál Lászlóról már írtam egy bejegyzést nagyon szeretem. (:
Ő hatására valósult meg a Rőzsehordó nő , ami nagyon híres képe Munkácsynak.
Paál Lászlótól is láthattam képeket, amik nagyon lenyűgözőek voltak számomra.
Tavaly Szücsy Róbert tanár úr nyomott a kezembe róla egy könyvet azt mondta, 
mert a stílusa illik hozzám.Elolvastam és azóta nagy rajongója vagyok.
Nagy álmom vált valóra azzal, hogy néhány képét közelről is láthattam és nem okozott csalódást egyik sem.
   Ami meglepő volt több kiállítás is volt, ezen kívül a Nemzeti Galériában és szerencsémre Csontváry Koszta Tivadartól is voltak képek.
Például a Magányos cédrus , amiről van egy másolat a mamám szobájába, és kicsi korom óta foglalkoztatott, hogy kifesthette nagyszerű volt látni az eredetit! :) 
Voltak szobrok és más festmények is kirakva. Csak 2 és fél órát voltunk a múzeumban, ami ilyen jó kiállítások megtekintésére sőt szerintem 1 nap se lett volna elég ! Amire nagyon sajnálom, hogy nem volt időm megnézni az a country festészet volt, de hát ez van majd talán máskor... 
Feledhetetlen marad nekem ez a nap!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Új. Élet.

Itt vagyok a kórházi szobában. Alig aludtam. Tegnap este feküdtem be. Elérkezett az idő. Még utoljára lefotózom magam a pocakommal. Nehéz elképzelni, milyen lesz, neked, oda kint. Lassan hívnak be a szülő szobára, és beindítják a szülést. Nem jössz ki magadtól. Amíg várakozom, a hajamat is kivasalom, mint a sztárok, akik magán orvost fizetnek és várják a csodát. Egyedül vagyok. Vajon, mikor érkezik meg az, aki bent lesz velem? Most nagyon jót tenne, egy segítő kéz. Idáig, féltem, hogy a vég következik csak, és belefogok halni. Talán. Lassan létrehozok, egy kisbabát, és kíváncsi vagyok a valóságban, hogy történhet ez meg. Ami a legrosszabb lehet, hogy elvesznek tőlem, és eltűnsz. Veled együtt, akkor a bennem lévő anya is. Remélem megmaradunk. Mindketten. Kezdődik, egy új élet. A varázslat.

Könyv ajánló: Kenneth Clark: Leonardo Da Vinci

Leonardo kutatásoknak ez a könyv az alapműve. Írója Kenneth Clark kiváló angol művészet történész. Hosszú évekig volt a National Galery igazgatója, majd oxfordi egyetemi tanár. Tehát a források elég biztosak. Nagy kedvencem Leonardo, ezért igyekszem életem során több könyvet olvasni róla. Ez a könyv nagyon hű számtalan igaz dolgot tár a szemünk elé. Éppen, ezért csak egy időrendi táblázatot írok le belőle. Időrendi táblázat Leonardo életének dokumentumokkal igazolható eseményeiről (Az alábbi összeállítás vitathatatlanul hiteles irásos dokumentumokkal igazolható dátumokat tartalmaz) 1452. Leonardo születése. 1472. Felveszik a Szent Lukács céhbe mint festőt. 1472. augusztus 5. Arno völgyi táj. 1476. április 8. Szodomiával vádolják. Még Verocchio műhelyében dolgozik. 1478 jaunár. A Signora oltárképet rendel tőle.Ősze: elkezdi a két Madonnát. 1479. Rajz Baroncelliről. 1481. március. A San Donato a Scopeto megbízza a Háromkirályok imádásának megfestéséve